NIEUWS

Belangenvereniging Parc de Kievit

Tennistoernooi 2024

zondag 25 augustus 2024 - 09.00 tot 17.00 uur

Update 15-06-2024

Karaoke avond vrijdag 08 maart 2024 20.00 - 24.00 uur

Update 06-03-2024

Beste bewoners en recreanten,

Beste recreanten/bewoners van Parc de Kievit,

Op vrijdag 8 maart is er een gezellige Karaoke-avond van 20.00 – 24.00 uur in de recreatiezaal ‘het Kievitsnest’ gelegen naast de parkeerplaats bij de hoofdentree. Deze avond wordt georganiseerd door uitsluitend vrijwilligers.

Dit is een try-out en bij voldoende belangstelling gaan we de (Karaoke) avond iedere 2de vrijdag van de maand herhalen. 

Tevens is er gelegenheid om uw eigen inbreng voor deze avonden te geven, die (indien mogelijk) zullen worden toegevoegd.

Drankjes en snacks dient u zelf mee te nemen, een kopje koffie en entree zijn gratis. 

Voor mensen die zelf ook een bepaald liedje willen zingen bestaat uiteraard gelegenheid, mits deze in de voorraad aanwezig is. Verder zijn we op zoek naar een vrijwilliger die Inline Dancing wil komen instrueren. Ook muzikanten zijn van harte welkom om eventueel een bandje op te richten.

De hoofdmoot van deze avonden zijn gericht op muziek beleving in een breed spectrum. Er is nog geen naam verzonnen voor deze avonden, dus elke suggestie is welkom.

We zullen proberen om aan ieders wens te voldoen en er een gezellige avond(en) van te maken. Wij hopen op een grote opkomst!

Namens feestcommissie,

Alex, Nico en Flip

Hobby en creatief markt - 06 augustus 2022

Update 06-07-2022



Beste bewoners en recreanten,

Heb jij ook een leuke hobby, maak je mooie spulletjes, schilderijen, beelden, sierraden, bloemschikken of een andere creatieve bezigheid en wil je dit graag delen en/of verkopen op deze markt stuur dan een email naar: carlavanholst@hotmail.com

KLIK HIER voor de poster

Update 10-04-2022

Beste bewoners en recreanten,

Bedroefd hebben wij het bericht ontvangen dat na een kortstondig ziekbed op 07 april Eelke de Vries op 83e jarige leeftijd is overleden. 

Eelke is een aantal jaren als penningmeester bij onze vereniging actief geweest.

Wij wensen de familie veel sterkte in de komende periode.

Het bestuur

(Her) opening Kievitsnest

Zie nieuwsbrief 2022-2 of KLIK HIER

KLIK HIER voor korte impressie van de openingsfestiviteiten. Gemaakt door Cees Inpijn.

Update 17-12-2021

Beste bewoners en recreanten,

Het afgelopen jaar heeft het bestuur zich weer volop ingezet voor de belangenvereniging. 

We zijn onder ander een nieuw huishoudelijk reglement overeengekomen, de parkkosten zijn gecontroleerd (kijk altijd goed naar je eigen contract), de eerste plannen worden gemaakt voor de aanpassing derde tennisbaan, we houden de vinger aan de pols met betrekking tot de eventuele uitbreiding van het park en er wordt hard gewerkt aan het opknappen van het Kievitsnest. 

 Wij danken Adri en Cees voor hun inzet en verwelkomen John en Pedro als nieuwe bestuursleden.

De feestdagen (en helaas weer met corona-beperkingen) komen er weer aan. Wij wensen jullie mooie, warme en liefdevolle dagen in goede gezondheid. 

 

Oproep Kievitnest

Update 15-11-2021

Beste bewoners en recreanten,

Zoals waarschijnlijk wel bekend en ook op de website van onze vereniging is te lezen, hebben wij een enquête gehouden onder onze leden over mogelijkheden voor het toekomstig gebruik van de recreatiezaal “het Kievitsnest”. Uit de uitkomst van deze enquête is gebleken dat er interesse bestaat om het Kievitsnest nieuw leven in te blazen, en daarin weer recreatieve activiteiten te gaan ontplooien. Dat betreft met name kaarten (klaverjassen en misschien ook bridgen), biljarten en teken- en schilderlessen.

Met vriendelijke groet,

Noortje Driessen

Voorzitter belangenvereniging Parc de Kievit

Administratie problemen OK Gas (vervolg 3)

Update 18-10-2021

Beste bewoners en recreanten,

Afgelopen vrijdag werd ik gebeld door mevrouw D. Bosman van OK Gas. Zij kon eindelijk melden dat OK Gas is begonnen met de jaarafrekening en overige rekeningen van Parc de Kievit. Mevrouw Bosman kon me helaas niet vertellen hoe lang het gaat duren voordat OK Gas de mails en brieven gaan versturen. De eerste stap is echter gezet.

Ik heb mevrouw Bosman nogmaals gezegd dat we graag willen dat de betalingstermijn 4 weken is, dat de bewoners/recreanten een betalingsregeling moeten kunnen treffen en dat OK Gas ons moet informeren over de nieuwe gasprijzen. Of OK Gas dit ook allemaal gaat doen is helaas nog niet zeker.

Hou dus heel goed je rekeningen in de gaten en controleer alles goed.

Met vriendelijke groet,

Noortje Driessen

Voorzitter belangenvereniging Parc de Kievit

Administratie problemen OK Gas (vervolg 2)

Update 07-09-2021.

Beste bewoners en recreanten,

Zoals u waarschijnlijk al gemerkt had, is het OK gas wederom niet gelukt om de jaarafrekening te versturen. Er zitten nog altijd mankementen in hun systeem en ze hopen dat het eind van deze maand gaat lukken. Het bedrag wat u straks moet gaan betalen wordt hierdoor ook steeds hoger, daarom ons advies om de rekeningen goed te controleren en indien nodig een betalingsregeling treffen met OK gas. U kunt zich dan richten tot mevrouw D. Bosman. 

Tevens ik heb ik aan OK gas gevraagd om de klanten de gelegenheid te geven om binnen 4 weken te reageren i.p.v. 2 weken. Zij zullen dit advies waarschijnlijk overnemen.

Met vriendelijke groet,
Noortje Driessen

Voorzitter belangenvereniging
Parc de Kievit

Mocht er aan het eind van deze maand geen jaarafrekening komen, hangen wij uiteraard weer aan de telefoon met OK Gas en brengen wij jullie op de hoogte. Wanneer er wel een jaarafrekening is, maar die kunt u niet in een keer voldoen, kunt u een betalingsregeling treffen met OK Gas door te vragen naar Debora Bosman 0418 587 005

Administratie problemen OK Gas (vervolg)

Update 07-08-2021.

Beste bewoners en recreanten,

De afgelopen dagen hebben wij meerdere malen contact gehad met onder andere Debora Bosman van OK Gas. Begin juli lieten wij jullie weten dat er problemen zijn in het nieuwe administratie systeem van OK Gas en dat er hierdoor vanaf april geen maandelijks voorschot was afgeschreven. Mevr. Bosman gaf op dat moment aan dat de verwachting was deze niet geïncasseerde voorschotten eind juli door OK gas met de jaarafrekening verrekend zouden worden. Echter is dit nog niet gebeurd. Na wat gesprekken met mevr. Bosman en een van de manager van OK Gas begrepen wij dat er nog steeds problemen zijn met het systeem van OK Gas en zij hopen eind deze maand de jaarafrekening te kunnen versturen. Blijkbaar zijn er ook problemen met het versturen van mails en brieven (wat ook via dit systeem gaat) waardoor ze nog niemand op de hoogte hebben kunnen stellen.

Mocht er aan het eind van deze maand geen jaarafrekening komen, hangen wij uiteraard weer aan de telefoon met OK Gas en brengen wij jullie op de hoogte. Wanneer er wel een jaarafrekening is, maar die kunt u niet in een keer voldoen, kunt u een betalingsregeling treffen met OK Gas door te vragen naar Debora Bosman 0418 587 005

Ingezonden brief

Update 13-07-2021.

PDF Loading…

Administratie problemen OK Gas

Update 11-07-2021.

Beste Bewoners,

Afgelopen week hebben wij contact opgenomen met OK-gas aangezien er na eind maart bij velen van ons geen voorschot meer is afgeschreven.
OK-Gas geeft aan dat ze overgestapt zijn naar een nieuw administratiesysteem en daarbij hebben ze wat complicaties ondervonden. Hierdoor was OK-Gas niet in staat om het voorschot af te schrijven.
Ze hebben aangegeven dat ze zoals het er nu naar uit ziet eind juli de jaarafrekening zullen sturen. In deze jaarafrekening heeft OK-Gas de reeds betaalde voorschotten en de nog niet betaalde maanden na maart verrekend.

De kans is hierdoor groot dat u een fiks bedrag moet betalen. Bekijk dus goed uw eigen afrekening. Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze mail of een betalingsregeling willen treffen, kunt u contact opnemen met mevrouw D. Bosman, OK-Gas  0418 587 005.

Algemeen Ledenvergadering juni 2021

Update 14 juni 2021.

Als secretaris van de Belangenvereniging Parc de Kievit roep ik u hierbij op tot de digitale Jaarvergadering van de vereniging. De Jaarvergadering zal gehouden worden van 24 juni tot en met 28 juni 2021.

Log in op de ledenpagina voor meer informatie!

Contributie 2021 en een kleine update

Update 12 april 2021.

De verschuldigde contributie  2021 is € 20,– De facturen zijn 12 april verzonden.

Geacht lid,

Hierbij ontvangt u onze factuur voor de contributie over 2021 van de Belangenvereniging Parc de Kievit. Zoals u ziet is de contributie gelijk gebleven aan die over 2020. Onze financiële positie staat het toe de contributie niet te verhogen.
Maar we kunnen alle bijdragen en giften goed gebruiken omdat we met enkele belangrijke zaken bezig zijn. Betaal de factuur dan ook snel, zodat u het niet vergeet en wij niet te hoeven rappelleren.

Met de komst van een uitgebreider, nieuw bestuur hebben we wat meer capaciteit gekregen om iets te doen aan het contact met de leden en het verbeteren van de administratie. Het eerste resultaat was de nieuwe website: www.bvparcdekievit.nl
Ga er snel een kijkje nemen als u dat nog niet gedaan hebt. Er staan niet alleen berichten van het bestuur op, maar er wordt ook via enquêtes om uw mening gevraagd en we plaatsen ook berichten van bewoners voor bewoners.

Wij staan ook op het punt de oude, lastig te onderhouden ledenadministratie te vervangen door een modernere die ook makkelijker van bestuur tot bestuur over te dragen is. In het verleden kon het voorkomen dat uw wijzigingsverzoeken niet of niet snel verwerkt werden. Daar zou nu een oude aan moeten komen. Laat het ons daarom weten als er iets nog niet of niet meer klopt.

Naast die interne zaken zijn we natuurlijk vooral bezig met de echte belangenbehartiging.
Zo is het bestuur in gesprek met de gemeente en Parc de Kievit Beheer over de uitbreidingsplannen. Onze insteek is dat juist het bestaande park meer aandacht en verbetering nodig heeft. Het lijkt erop dat we daar gehoor voor gaan krijgen.

Er komen kavels bij, maar er zijn ook veel kavels die van eigenaar wisselen. Wij roepen u op bij verkoop de nieuwe eigenaren te wijzen op het bestaan van de Belangenvereniging. Dat geldt trouwens ook voor uw buren en kennissen die geen lid zijn. Als wij meer leden hebben kunnen we met nog meer kracht opkomen voor behoud en verbetering van het park als aangename en met de omgeving harmoniërende leefomgeving.

Bestuur Belangenvereniging Parc de Kievit

Heeft u de factuur niet ontvangen dan gaarne een berichtje naar penningmeester@bvparcdekievit.nl.   

U kunt ook het bedrag overmaken naar NL63 INGB 0006 3189 21 t.n.v. Belangenvereniging Parc de Kievit o.v.v.: contributie 2021 en uw BAG-nr. 

Parklasten/servicekosten 2021

Update 15 januari 2021.

Beste leden
Vorige week hebben wij u geïnformeerd dat wij niet akkoord waren gegaan met de kosten voor o.a. het afval, parklasten etc. In diezelfde mail hebben wij u laten weten dat we nogmaals in gesprek zouden gaan met het beheer en dat is inmiddels gebeurd. Vandaar dit verslag. Wij zullen het een en ander puntsgewijs beschrijven om het overzichtelijk te houden.

Kosten parklasten en service kosten
Wij hebben de kosten van voorgaande jaren en dit jaar bekeken. Voor dit jaar zijn de kosten met ongeveer 1,2% omhoog gegaan en dat is volgens de CPI. Wij denken dat dit een eerlijke verhoging is.

Brievenbus
Ook deze is met een index van ongeveer 1,2% omhoog gegaan. In de service- en parklasten overeenkomsten staat dat ze dit mogen indexeren. Ze hebben het jaren niet gedaan, maar het is dus wel volgens contract. Ook hier zijn wij van mening dat het een reële verhoging is.

Afkoop bezoek
Ook dit bedrag is in onze ogen een eerlijk opgesteld bedrag. Let er echter goed op of u dit volgens uw contract moet betalen. Staat dit namelijk niet in uw contract, maar wel op uw factuur, kunt u hier bezwaar tegen aantekenen.

Stortkosten
Zoals u ook heeft kunnen zien zijn deze kosten aanzienlijk omhoog gegaan. We hebben alle facturen kunnen bekijken en hebben gezien dat er afgelopen jaar de hoeveelheid gestorte afval met 26% is toegenomen. Volgens het beheer komt dit doordat, in deze Covid-19 periode, meer mensen op het park verbleven. Wij hebben PDKB gevraagd of bij deze kosten ook het afval zit van de nieuwbouw. Dit afval gaat in separaat daarvoor opgestelde containers en wordt separaat afgevoerd. De kosten daarvan zijn niet opgebracht op de post verwerkingsbijdrage huisvuil en tuinafval. Daarnaast is gesproken over de inkomsten van PdKB voor het door bewoners aangevoerde (en aan PdKB betaalde) grof vuil. Het bedrag wat hiermee is gemoeid kan niet inzichtelijk worden gemaakt. We hebben afgesproken dat ze dit inzichtelijk gaan maken voor ons. Ook is gesproken de kosten van groenafvoer en over de eventuele opbrengsten van het door derden aangeleverde groenafval. Ook dit laatste kon niet inzichtelijk worden gemaakt, aangezien daar naar zeggen geen boekhouding over wordt gevoerd. PDKB gaf aan dat zij dit compenseren door de kosten van verwerking van groenafval (zgn klepelwerkzaamheden) op het terrein waar dit wordt opgeslagen, niet in rekening te brengen.

Als laatste is gesproken over de afschrijvingen van de containers, camera’s, hekwerken. Komend jaar zal er een nieuw hekwerk geplaatst worden om illegaal storten tegen te gaan. De specifieke kosten met betrekking tot deze afschrijvingen kon PDKB ook niet inzichtelijk maken. Hiervoor hebben we ook afgesproken dat ze dit alsnog gaan doen. PDKB vindt dat deze post onder de stortkosten valt, omdat het een niet losstaat van het ander. Wij zijn echter van mening dat dit onder het onderhouden van het park hoort en dus al betaald wordt in je parklasten/servicekosten.
Al met al kan geconcludeerd worden dat de laatste onderdelen van de stortkosten nog niet duidelijk inzichtelijk zijn. De kosten van Van Happen zijn over het algemeen, voor wat betreft de opgevoerde  posten, aannemelijk (en over het algemeen ook redelijk). Voor zover niet inzichtelijk is, is door PDKB toegezegd dat daar naar zal worden gestreefd en dat we hierover binnenkort ook nog met Judy (na terugkeer van vakantie 18 jan.) van gedachten kunnen wisselen. Het is naar onze mening niet doenlijk om hier op korte termijn beter inzicht in te krijgen, maar onze insteek moet dan zijn dit binnen een aantal maanden wel duidelijk te krijgen.
In hoeverre u als eigenaar/bewoner zich al dan niet verplicht voelt dit bedrag daadwerkelijk te betalen (gegeven de interpretatie van uw servicecontract/parklasten overeenkomst) laten we wat ons betreft graag aan uzelf over. Mocht u er niet akkoord mee gaan dient u voor de 16 januari een bezwaar aan te tekenen ten aanzien van de stortkosten.

We hopen u over dit onderdeel voldoende te hebben geïnformeerd.

Contributie 2021

Update 11 januari 2021.

De verschuldigde contributie  2021 is € 20,– Medio eind februari kunt u een e-mail verwachten met het verzoek om de verschuldigde contributie te voldoen. Wilt u de contributie nu al betalen dan kunt u het bedrag overmaken naar NL63 INGB 0006 3189 21 t.n.v. Belangenvereniging Parc de Kievit o.v.v.: contributie 2021 en uw BAG-nr. 

Documenten permanente bewoning en handhaving

Update 08 januari 2021.

Ter info.
Via deze link kunt u 2 documenten van de gemeenteraad lezen die betrekking hebben op permanente bewoning en handhaving. Met dank aan Tiny van Laarhoven.

Lees hier Besluitenlijst raadsvergadering
Lees hier Amendement – CDA Handhaving recreatieparken 

Ontvangen E-mail BV PdK

Update 06 januari 2021.

Wij krijgen berichten binnen dat er geen e-mail wordt ontvangen door de leden. Wij gebruiken nieuwe e-mailadressen via onze server en deze kunnen in uw spammap terecht komen. U moet zelf instellen dat het domein van de BV PdK als gewenst wordt ingesteld. Domein is:  @bvparckdekievit.nl 

Parklasten/servicekosten 2021

Update 04 januari 2021.

Als eerst wensen wij u namens het gehele bestuur een heel mooi, gezond en liefdevol 2021

In de afgelopen dagen heeft u een rekening gekregen met betrekking tot de parklasten/servicekosten, stortkosten, brievenbus, afkoopbezoek etc. Vanuit het bestuur willen wij u via deze weg laten weten dat wij niet akkoord zijn gegaan met de kosten. Wij zijn van mening dat de facturen niet geheel kloppend zijn. We hebben dit ook aangegeven bij het beheer. Wij verwachten op zeer kort termijn wederom met het beheer in gesprek te gaan om deze kostenpost verder te bespreken. Wij houden u op de hoogte.

Leidingwater en elektra 2020

Update 13 december 2020.

Verslag controle berekening tarieven leidingwater en elektra in november 2020.
Namens het bestuur hebben Hans Royackers en Cees Inpijn deze controle uitgevoerd. Zij werden
daarbij bereidwillig ondersteund door de expertise van ons lid Cor Otterspeer, die de controle in de
afgelopen jaren heeft uitgevoerd.

Het verslag kunt u verder lezen op de ledenpagina na het inloggen op de website.

Wilt u meer weten over de belangenvereniging

Of heeft een een vraag of een opmerking. Neem contact op met het bestuur.